Dieta wegetariańska i jej zalety

Owoce

Przejście na wegetarianizm wymaga od nas stworzenia jadłospisu, który będzie zbilansowaną kompozycją produktów bogatych w żelazo, witaminy z grupy B i inne wartości odżywcze. Niejedzenie mięsa i bark suplementacji może doprowadzić do wyjałowienia organizmu. Osoby z niedoborami odczuwają osłabienie, zmęczenie, brak chęci do działania i senność. Ponadto zauważają szarą skórę i wypadanie włosów. Jeżeli nie mamy czasu na tworzenie jadłospisu pięciu posiłków dziennie warto skorzystać z gotowych propozycji. Idealnym rozwiązaniem jest dieta wegetariańska przygotowywana przez grono doświadczonych dietetyków.

Dieta eliminuje mięso, ale zawiera posiłki bogate w zboża, warzywa strączkowe, owoce i nabiał. Warto dodać, że można zdecydować się na dietę semiwegetariańską, która w jadłospisie posiada ryby i owoce morza. To propozycja diety przeznaczonej dla osób, które chcą ograniczyć spożywanie mięsa, ale nie rezygnować z ryb i owoców morza. Do jej przygotowania dietetycy przygotowują te same składniki, jak w diecie wegetariańskiej jednak dodatkowo wzbogacają ją o różnorodne ryby, takie jak jak: łosoś, tuńczyk, dorsz, makrela, miruna czy krab. Do przygotowania diety jako dodatki swoje zastosowanie znajdują kasze, ryże, makarony i pieczywa.

Zalety diety semiwegetariańskiej

To doskonałe połączenie warzyw, owoców z ulubionymi rybami. Taka propozycja ma wiele plusów. Jakich? Przede wszystkim ryby zawierają bardzo zdrowe kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6. Są też pożywne, a jednocześnie trawi się je o wiele lżej. Tak lekkostrawna dieta pomaga utrzymać organizm w bardzo dobrej kondycji przy spożywaniu optymalnej ilości kalorii. Dedykowana jest osobom, które stale zmagają się z problemami układu trawiennego i nadwagą. Wysokiej jakości diety przygotowane z wyselekcjonowanych produktów w atrakcyjnej cenie oferuje catering dietetyczny Hit Dieta. Zanim dietetycy stworzą jadłospis przeprowadzają wywiad, który informuje ich o stanie zdrowia klientów, upodobaniach i oczekiwaniach żywieniowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne