Gdzie szukać źródła białka dla wegetarian?

Ryby, Jedzenie

Wegetarianie ze względu na eliminację mięsa z diety muszą pamiętać o dostarczeniu organizmowi przede wszystkim dużych ilości żelaza, witamin z grupy B oraz białka. Jeżeli dieta nie pozwala na utrzymanie optymalnego dziennego zapotrzebowania, należy sięgnąć po dodatkowe suplementy. Brak witamin i pierwiastków spowoduje zmęczenie, osłabienie, senność, problemy z koncentracją, złe samopoczucie oraz brak chęci do działania. Najlepsze źródła białka dla wegetarian to zboża, makarony, warzywa strączkowe i soja.

Warto wiedzieć, że semiwegetarianie dopuszczają jedzenie ryb i owoców morza, które są bogate w Omega-3 i Omega-6 oraz białko. To idealna dieta dla osób, które chcą ograniczyć spożywanie mięsa, ale nie chcą rezygnować z darów morza.

Ryby są równie pożywne, a jednocześnie o wiele lżej strawne od tradycyjnego mięsa. Tak lekkostrawna dieta pomaga utrzymać organizm w bardzo dobrej kondycji przy spożywaniu małej ilości kalorii. Jadłospis jest odpowiedni dla osób, które także zmagają się z problemami układu trawiennego. Z kolei gdzie szukać białka w diecie wegańskiej? Białko w diecie wegańskiej znajdziecie w produktach sojowych, czyli w mleku sojowym i tofu. Jednak to nie jedyne źródło białka. Jest ono obecne w ryżach, makaronach, pełnoziarnistym pieczywie, roślinach strączkowych,takich jak ciecierzyca, soczewica, fasola, w orzechach i nasionach pestek dyni i sezamu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne