Różnice między weganami a wegetarianami

Warzywa

Dlaczego warto zdecydować się na eliminację mięsa z codziennego jadłospisu? Mięso powszechnie dostępne w sklepach wielkopowierzchniowych jest nafaszerowane substancjami chemicznymi, konserwantami oraz hormonami. Warto spróbować od diety wegetariańskiej, która jest mniej restrykcyjna w porównaniu z dietą wegańską. Weganie a wegetarianie? Dieta wegańska przygotowana przez doświadczonych dietetyków dostarczy organizmowi odpowiednio zbilansowane posiłki, które są potrzebne do tego, abyśmy czuli się zdrowo i sprawnie funkcjonowali. Jadłospis pozbawiony jest mięsa i produktów odzwierzęcych. Nie jest niesmaczny. Wymaga od osoby, która decyduje się na ten rodzaj diety zmiany nawyków żywieniowych. Dieta widocznie poprawia funkcjonowanie całego organizmu. Jednak wymaga zastąpienia niektórych produktów i suplementacji. Trzeba pamiętać o żelazie, białki i witaminach z grupy B.

Osoby na dicie nie mogą czuć się głodne i nie mogą zacząć chorować ze względu na niedobory. Jaki produktów można spodziewać się w diecie wegańskiej? Należy zaznaczyć, że to dieta lekkostrawna, w której nie brakuje warzyw, owoców oraz produktów sojowych. Wykorzystuje się różnego rodzaju kasze, makarony, ryże i dużo warzyw strączkowych. Z kolei w diecie wegetariańskiej dopuszcza się spożywanie masła, śmietany, mleka, jaj i nabiału. Dozwolone są wszystkie produkty odzwierzęce, tylko nie samo mięso. Istnieje także coś pomiędzy, czyli semiwegetarianizm, który włącza do jadłospisu ryby i owoce morza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podobne